Afgelopen zondag, maandag en dinsdag, stond Harry Styles in de Johan Cruijff ArenA: het waren drie spectaculaire shows met een groep enthousiaste fans, waarvan een groot deel zelfs meerdere dagen aanwezig was. Harry kon rekenen op lovende recensies van diverse concertgangers en mediakanalen. Ook waren er positieve reacties van bezoekers op de aanwezigheid van TSC in de ArenA: "alles verliep heel erg soepel in Amsterdam, ik voelde mij veilig. De beveiliging was top!" Aldus een enthousiaste Harry Styles fan. Een andere bezoeker plaatste een filmpje op TikTok van de instroom: "the most calm barricade walk i've ever had in my life." waaronder werd gereageerd: "Ik ben zo blij dat crowd control deze dagen zo serieus genomen wordt." Het filmpje is hier te bekijken: https://lnkd.in/eG2Aer7D
Treinstoring
Toen afgelopen zondag een treinstoring roet in het eten gooide tijdens de piek van de instroom, moest er ook door onze collega’s snel geschakeld worden. De instroom zou langer duren vanwege de uitgevallen treinen, waardoor het concert ook iets later begon dan gepland. Toen bleek dat na afloop van het concert het mankement nog niet verholpen was, werd er direct opgeschaald en gezocht naar een passende oplossing om de mogelijk duizenden gestrande reizigers een veilig onderkomen te bieden.
Dankzij een goede samenwerking met onder andere MOJO, de gemeente, politie, Ziggo Dome en TSC Crowd management konden concertgangers terecht in de Ziggo Dome. Zo zijn ruim 500 bezoekers rond middernacht welkom geheten, om hier te wachten tot de trein storing was verholpen. Er werd water uitgedeeld en ook konden mensen daar op stoelen plaatsnemen en hun telefoons opladen. Enkele bezoekers hebben zelfs kunnen overnachten.
“Het was bijzonder om zoveel verschillende mensen uit heel het land samen te zien komen in de Ziggo Dome", aldus Jermaine Wielkens, die zelf ook gedurende de nacht aanwezig was om mensen op te vangen. “Van jong tot oud, van Groningen tot aan België en zelfs gestrande reizigers uit Rotterdam kwamen zich melden." " We hebben als team iedereen zo goed mogelijk geholpen en voor de nacht een veilig onderkomen kunnen bieden, tot de storing de volgende ochtend verholpen was.”
De opvang die werd gerealiseerd vereiste ook flexibiliteit van onze collega’s. Dank aan iedereen voor jullie inzet!